Trail Braking este o tehnică complexă de pilotare pe care o folosesc piloții din Formula 1. Aceasta implică menținerea presiunii asupra frânelor în timpul virajului.

Această metodă de frânare s-a dovedit a fi eficientă de-a lungul anilor iar piloții caută să își perfecționeze propria variantă constant. Noua cameră montată la pedalier pe monopostul lui Lando Norris arată propria lui versiune de Trail Braking. Pilotul în cauză apasă pedala de frână înaintea virajului, mai apoi pe parcurs, urmând să elibereze presiunea de pe pedală gradual, combinat cu o atingere a pedalei de accelerație spre finalul virajului. Cu toate acestea, Trail Braking-ul reduce foarte mult durata de viață a anvelopelor atunci când este folosita prea des.

Trail Braking-ul face ca monopostul să fie mai rapid ?

Când pilotul frânează, greutatea monopostului este deplasată pe axa față. Procedând astfel, pilotul menține greutatea pe puntea față și face ca anvelopele din față să aibe aderență mai bună. Pe masură ce pilotul eliberează presiunea de pe pedala de frână și începe să vireze, transferul greutății se schimbă la neutru.

Tehnica face ca pneurile sa aibe mai multă aderență per total, făcând monopostul de Formula 1 să fie mai rapid. Fiecare pilot trebuie să își cunoască monopostul deoarece balanța perfectă între frânare și accelerare într-un viraj diferă și cea mai mică eroare poate determina o blocare a roților sau chiar ieșirea în decor.

Share:

author

Pasiunea pentru sportul cu motor a debutat de la o vârstă fragedă. Curiozitatea funcționării unui monopost și înțelegerea ingineriei din spatele performanței acestuia l-au determinat să urmărească constant Formula 1. Lupta acerbă dintre piloți l-a făcut să înțeleagă că talentul înzestrat al persoanei care este în control poate face diferența pe linia de start, iar mai apoi pe grilă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *