Testul privat al lui Sebastian Vettel într-un Williams FW14B ce utiliza combustibil sintetic a ridicat la fileu problema reintroducerii motoarelor aspirate natural, iar Christian Horner cere organului de conducere, FIA, posibilitatea revizuirii reglementărilor motoarelor din 2026. 

La aniversarea de 30 de ani de la victoria lui Nigel Mansell în Marelui Premiu al Marii Britanii, Sebastian Vettel a condus monopostul câștigător utilizând combustibili sintetici, cu un efect neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. Țipătul motorului cu 10 pistoane în V a trezit nostalgia fanilor și a redeschis discuția posibilității reintroducerii acestora.

Motoarele V6 Turbo Hibrid și potențialul combustibililor sintetici

Formula 1 a făcut trecerea la motoarele supraalimentate cu 6 cilindrii în V de 1.6 litri, asistate de un sistem hibrid  în 2014, din motive de sustenabilitate a pachetelor propulsoare. Sistemul hibrid a fost reglementat ca fiind format din MGU-H, sistemul de recuperare a energiei de la axul turbinei, și MGU-K, sistemul de recuperare a energiei prin frânare. Combinația dintre motorul cu ardere internă și cele două sisteme de recuperare a energiei a contribuit la creșterea eficienței pachetului propulsor, aceasta ajungând până la 52%.

Testul făcut de către Sebastian Vettel în dimineața Marelui Premiu al Marii Britanii a oferit o perspectivă asupra viitorului în care motoarele cu ardere internă vor funcționa pe combustibili sintetici. Cvadruplul campion mondial a pilotat monopostul câștigător al lui Nigel Mansell, utilizând un combustibil sintetic, produs din sintetizarea dioxidului de carbon împreună cu a hidrogenului. Aceste feluri de carburant au un efect neutru asupra generării de CO2, fiind generate în moduri sustenabile. Formula 1 se află în procesul deliberării noilor reglementări ce privesc pachetele propulsoare pentru sezonul din 2026, iar acest tip de combustibili se află destul de sus pe lista celor de la FIA.

Christian Horner: „Sunetul face parte din ADN-ul Formulei 1”

Ca urmare a apariției monopostului câștigător pe circuit, Christian Horner a vorbit despre posibilitatea reîntoarcerii motoarelor de odinioară: „ Trebuie să le reintroducem, fiindcă cel puțin pentru mine, să auzi acel motor îți ridică părul de pe spate. Dacă mergi la un concert Rolling Stones, ei încă își cântă muzica tare. Sunetul face parte din ADN-ul Formulei 1, din atracția sa și nu consider că trebuie ignorat”.

Mick Schumacher: „Ar fi frumos”

Mick Schumacher, învățăcelul lui Sebastian Vettel, a fost unul dintre cei ce l-au întâmpinat pe cvadruplul campion mondial după ce acesta a ieșit din monopost. Schumi Jr. a declarat: „A fost extraordinar. Este foarte impresionant faptul că este sustenabil și în mod clar este ceva despre care trebuie să mai învățăm.

Pilotul german a fost de asemenea întrebat despre ceea ce ar putea fi introdus de către FIA și acesta a răspuns: „Da, ar fi frumos. Nu știu cât de departe se poate duce F1 în acea direcție sau dacă motoarele turbo sunt ceea ce vrem sau reintroducerea motoarelor V10 sau V8. Toată lumea implicată ar fi fericită, deci ar fi drăgut”.

Share:

administrator

Inginer în formare care a descoperit pasiunea pentru Formula 1 în timpul pandemiei de coronavirus. Visează să facă parte din Marele Circ în viitor, iar proiectul Parc Ferme România este primul său pas în carieră. Marele Premiu de la Sakhir din 2020 l-a ținut cu sufletul la gură și a fost cursa pe care nu o va uita niciodată.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *